Auton IR-kaukosäätimet eivät toimineet. Vastaanotin lähetti irrallisena, 12V kytkettynä ja data-pinni 10k ohm vastuksella ylösvedettynä signaalia, mutta paikalleen kytkettynä UCBIC vetää datalinjan tukevasti maihin. Johdoista ei löytynyt vikaa, joten seuraavaksi syyttävä sormi osoitti boksin sisälle.
Aikaisempi omistaja oli jo autosta käynnistykseneston ohittanut, mutta olisi kiva saada keskuslukko (ja immo) taas toimimaan.
Löysin 20 eurolla toisen boksin, jonka kanssa pääsi hiukan askartelemaan ilman pelkoa, että auto on entinen boksin rikkoontuessa avauksessa. Vanhat avaimet pitää ohjelmoida synkronoitumaan tähän uuteen boksiin.
Boksi avautui, kun kaikilla 50:llä kädellä ja meisselillä taivutti kaikkia klipsuja, joista osa oli vielä toisella klipsulla varmistettu, yhtäaikaa ja veti puoliskot erilleen.
Seuraavaksi Motorolan MC68HC05B16 irrotus
Ja ohjelmointilaitteeseen
Piiristä luettu sisältö
Josta taasen saatiin PIN koodi ja tästä taasen uusi koodi avaimelle
Sitten vielä koodi avaimeen
Signaalin testaus
Lopuksi vielä kamppeet paikalleen ja avaimen synkronointi, joka siis hoid
etaan ajonestoledin välkähdyksiä laskien PIN koodin osoittama määrä ja lukituspainikkeita painellen. ECU:n ajonestohan tästä oli ohitettu, joten ECU ei synkronointia tarvinnut. ECU:n ajonestoa en ajatellut edes aktivoida, niin ei tarvitse temppuja alkaa vikatilanteissa kiireesssä tekemään. Keskuslukko kuitenkin nyt toimii avaimesta, eikä ajonestovalo välky ajossa.